Spreker Jan Heemskerk - Foto: (c) Jan Heemskerk

Foto: (c) Jan Heemskerk

Jan Heemskerk als spreker

Hoofdredacteur Playboy

Lees meer over Jan Heemskerk

Biografie Jan Heemskerk

Vrijwel vanaf zijn geboorte was Jan Heemskerk voorbestemd te gaan doen wat hij nu doet: hoofdredacteur zijn van 'Playboy'. En van 'James' natuurlijk - het halfjaarlijkse mannenmodeblad van uitgever Sanoma. Want Heemskerk koppelt moeiteloos macho aan metro, verstand van vrouwen aan verstand van stijl en smaak, kijk op trends aan kijk op wat de man al sinds mensheugenis drijft (zijn libido, mocht u het zich afvragen).

Hoe dat zo komt? Goede vraag. Van huis uit lag een carrière als tijdschriftjournalist voor de hand, gezien het feit dat Heemskerk Sr. ook in de bladen zat. Tevens bleek junior zowel verbaal als schriftelijk hoog taalbegaafd, zodat het eigenlijk zinloos was na te denken over iets anders. Na een ongelukkig afgelopen carrière op de School voor de Journalistiek is Heemskerk begonnen als Ketelbinkie bij de 'Libelle', waar hij de kunst van emo-reportages onder de knie kreeg, alsmede zich voor het eerst professioneel is gaan verdiepen in het fenomeen vrouw.

Het verder verloop van de loopbaan: eindredacteur bij vaktijdschrift' Blad' en oer-Glossy 'Avenue'. Hoofdredacteur van reistijdschrift Globe, mannen-lifestyle-tijdschrift 'MAN', belhamelblad 'FHM' en nu dan 'Playboy' en 'James'. Een tamelijk nadrukkelijke focus op mannenbladen, inderdaad. Gelukkig weet hij de onevenwichtigheid te compenseren door regelmatig te schrijven voor vrouwenbladen als' Flair', 'Cosmo', 'Viva', 'Linda.', 'Jan' en 'LOF'. Momenteel heeft Heemskerk een vaste (duo)-column (met schrijfster Saskia Noort) in' Linda.', een stijlcolumn in 'Linda Mode' (en 'Playboy', trouwens) en een adviesrubriek voor werkende moeders in' LOF'.

Alleen maar journalist met een bovengemiddelde (sommigen zouden zeggen: ongezonde) belangstelling voor man-vrouw-verhoudingen en sexualiteit? Bepaald niet. Heemskerk is eveneens een commercieel dier, met een heel behoorlijk track record in het verzinnen en uitvoeren van commerciële content voor tijdschriften, in samenwerking met merken als 'Sony', 'Philips', 'Pioneer', 'Bavaria', 'Sony Ericsson', 'Canon', 'Four Roses Bourbon', 'Olympus', 'Nikon' en 'Grolsch'. Sterker nog: hij zou het zelf zijn specialiteit noemen: het koppelen van marketingdoelstellingen van een klant aan een gedegen doelgroep-intuitie en het verzinnen van originele concepten.

Tenslotte mag niet onvermeld blijven dat Heemskerk voldoende lenig van geest is om in interactieve gremia goed tot zijn recht te komen. Brainstorms, forumoptredens, workshops (creativiteit) of lezingen met vragenvuur: u kunt rekenen op een creatieve en motiverende spreker, die niet snel met de mond vol tanden staat. Onderwerpen die op het lijf van Jan geschreven zijn: creativiteit, sales, marketing(communicatie), man, vrouw, verschillen en overeenkomsten, gender-marketing, M/V-zaken, (tijdschrift)journalistiek, tolerantie, schoonheid(s)ideaal, trends en mode.

Jan Heemskerk verzorgt als spreker lezingen over uiteenlopende onderwerpen:

Vrijblijvende informatie aanvragen Jan Heemskerk

Ik ontvang graag geheel vrijblijvend een offerte van spreker Jan Heemskerk.

Wilt u Jan Heemskerk boeken voor uw evenement? Voor informatie over boekingen of het checken van beschikbaarheid op een bepaalde datum kunt u bovenstaand formulier gebruiken.

Spreker Jan Heemskerk boeken voor uw evenement?

Wilt u Jan Heemskerk inzetten als spreker voor een lezing tijdens uw evenement of bijeenkomst, neem dan contact met ons op. Dit kan door het invullen van het boekingsformulier, een e-mail sturen voor de mogelijkheden of neem telefonisch contact met ons op.

0321 317 121 020 637 0266   stuur ons een email

Meer informatie over Jan Heemskerk

Referenties van Jan Heemskerk

-
Meer referenties Jan Heemskerk

Jan Heemskerk inhuren als spreker, wij helpen u graag bij uw boeking

Bel ons op 0321 - 317 121 of 020 - 637 0266,  of stuur een e-mail info@hetsprekersburo.nl

Bekijk ons volledige aanbod
Ruim 20 jaar ervaring
Breed aanbod aan sprekers en dagvoorzitters
Persoonlijke benadering
Doeltreffende en inspirerende sprekers
Offerte binnen 1 dag
Flexibel, snel en service gericht

Wellicht dat één van deze sprekers ook voor u interessant zijn:

  • Jos Burgers

    Jos Burgers

    Een van de meest gevraagde managementsprekers van Nederland. Als echte marketingman gaat hij in op klantbeleving.
    Bekijk profiel

  • Mike Hoogveld

    Mike Hoogveld

    Mike Hoogveld is specialist in het ontwerpen en implementeren van cross channel aanpakken.
    Bekijk profiel

  • Adjiedj Bakas

    Adjiedj Bakas

    Drs. Adjiedj Bakas is trendwatcher des Vaderlands en als spreker erg nuchter en humoristisch met een positieve insteek.
    Bekijk profiel

  • Kris Verburgh

    Kris Verburgh

    Kris Verburgh geeft als spreker inspirerende lezingen die uw kijk op uw eigen lichaam, gezondheid en geest veranderen.
    Bekijk profiel

  • Jos Burgers

    Jos Burgers

    Een van de meest gevraagde managementsprekers van Nederland. Als echte marketingman gaat hij in op klantbeleving.
    Bekijk profiel

  • Stefaan Vandist

    Stefaan Vandist

    Zijn presentaties zijn bevlogen, optimistisch en ironisch; enthousiast spreekt hij over transitie en duurzaamheid.
    Bekijk profiel

  • Harold Hamersma

    Harold Hamersma

    De vaste wijnschrijver van NRC is een positief ingestelde spreker. Hij vertelt u op begrijpelijke wijze alles over wijn.
    Bekijk profiel

  • Rob  Kampheus

    Rob Kampheus

    Rob Kamphues is een bekende televisiepresentator en een van onze populairste sprekers vanwege zijn tomeloze enthousiasme.
    Bekijk profiel

  • Frits Huffnagel

    Frits Huffnagel

    De oud-campagneleider van Mark Rutte is de ideale spreker op het gebied van City Marketing, communicatie en politiek.
    Bekijk profiel

  • Jaap van Ginneken

    Jaap van Ginneken

    De verrassende en onverwachte kanten van leidinggeven en samenwerken zijn de onderwerpen waar deze spreker zich op focust.
    Bekijk profiel