Wouter de Vries: Waarom je een blauwe banaan wilt zijn

Wouter de Vries: Waarom je een blauwe banaan wilt zijn

Wouter de Vries: Waarom je een blauwe banaan wilt zijn

‘Als je niet op de marketing P van prijs wil concurreren, dan moet je een blauwe banaan worden,’ betoogde Wouter de Vries, specialist dienstenmarketing, op het 75 jaar Bakkerswereld-evenement. ‘Ga op zoek naar je onderscheidende vermogen en blijf niet geel, zoals alle andere bananen.’

Aan de hand van anekdotes uit zijn marketingboek 'Blauwe bananen' vertelde Wouter de Vries aan de gasten waarom onderscheidend vermogen belangrijk is. 'Als je zelf niet weet waarin je verschilt van de andere bakkerijen in de stad, dan weet niemand het. '

De Vries trakteerde de aanwezigen daarom op een aantal tips. 'Vraag jezelf af waar je goed in bent. Goed in brood? Dat vindt elke bakker. Maar misschien ben je wel de vrolijkste bakker in de buurt. Noem jezelf dan ook zo. Zorg dat je ergens in uitblinkt en promoot dat.'

Als je iets promoot waar je goed in bent, dan creëer je een belofte, aldus De Vries. 'Lever daarvoor ook bewijs via de website, social media en zorg voor beleving in je winkel. Van heel veel bewijs en beleving krijg je automatisch meer behoefte naar de belofte. Als dat het geval is, dan ben je een blauwe banaan!'

Terug naar het nieuwsoverzicht

Het laatste nieuws

30-10-2018

Michel van Egmond komt met vervolg op boek Wim Kieft - De Terugkeer

Michel van Egmond beschrijft in De Terugkeer hoe Wim Kieft de confrontatie met zijn eigen geschiedenis opnieuw aangaat.

Lees meer

29-10-2018

Triomftocht van Max Verstappen in Grote Prijs van Mexico

Afgelopen zondag -28 oktober 2018- behaalde Max Verstappen zijn vijfde zeggen van de Formule 1 en dit keer de Grote Prijs van Mexico.

Lees meer

11-10-2018

Duurzaam ondernemen en inspirerend leidinggeven

Een terugblik op 2018 en een indringend vooruitzicht op 2019.

Lees meer

20-08-2018

Maarten van der Weijden zet zwemtocht van wereldformaat neer

De voormalig Olympisch- en wereldkampioen openwaterzwemmen haalt met zijn monsterzwemtocht ruim 2,5 miljoen euro op.

Lees meer

Bekijk alle nieuws