Biografie André Troost

Lees meer over André Troost

Was retail-reclamemaker. Kwam tot de ontdekking dat verkoopacties niet werken wanneer ze niet gedragen worden door het personeel. Ging zelf in winkels staan en ontdekte zijn nieuwe liefde: klanten!

Hij zei de reclame vaarwel. Ontmoette theatermakers, werd ingehuurd als cabaretier/schrijver voor op maat gemaakt cabaret voor bedrijven rond performance van personeel en andere klantthema’s.

SprekerPlus

Troost is geen gewone spreker… Hij is theatermaker, entertRainer, cabaretier, acteur, auteur, spreekstalmeester en mystery guest. Een creatieve plurk in alles rond gasten, shoppers, klanten, burgers aan de balie en cliënten. Interactie, humor en energie zijn kernwoorden. Lachen en leren. Wekelijks staat hij op de planken voor grote en kleine groepen. Een vast plekje op het podium met katheder en tekst is voor hem haast onmogelijk.

De klant is GEEN koning.

Dit gelijknamige succesvolle boekje (5de druk) heeft Troost geschreven voor winkelpersoneel en hun leiding. Geen hoge school taal. Geen ingewikkelde managementvisies. Gewoon hoe het werkt tussen mensen in een winkel. Met passie en plezier voor klant èn personeel.

Brede doelgroep

Van een gekke workshop voor de juwelier op het plein tot een theatershow voor 900 supermarktmedewerkers. Maar ook gemeenten, kinderopvang, banken en gezondheidsorganisaties behoren tot zijn opdrachtgevers. Als het maar gaat over intermenselijk contact. Actie en reactie.

Thema’s

Afwijken, omgevingsbewust zijn, humor = omzet, dodelijke routines, durven, nieuwsgierigheid, werkplezier, ‘eerst de klant dan de plant’, de grijze golf, stop met verkopen, zet jezelf in het winkelmandje, hoe een koe een kaas vangt, enz, enz.  

André Troost

  • Cabaretier en theatermaker
  • Auteur van 'De Klant is geen Koning' en 'Aan tevreden klanten heb je niets'