Biografie Daniëlle de Jonge

Lees meer over Daniëlle de Jonge

Daniëlle de Jonge is een echte salesvrouw, auteur van de boeken ‘Verleid de Klant’ en ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en werkt via haar eigen bedrijf Divario als verkooptrainer, coach en spreker. Met een praktische, eigentijdse en inspirerende aanpak helpt zij bedrijven zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij weet (sales)professionals en ondernemers te prikkelen om zich onderscheidend te profileren en op die manier klanten te werven en te behouden.

Sales is haar vak

Daniëlle heeft na een studie Bedrijfseconomie diverse commerciële functies vervuld. Sinds circa twaalf jaar werkt zij als verkooptrainer, in 2007 startte zij als ondernemer. Als trainer, coach en spreker helpt Daniëlle professionals en ondernemers om succesvol te zijn en blijven in klanten vinden, hebben en houden. De meest gevraagde thema’s waarvoor zij wordt ingeschakeld zijn:

  • Acquisitie: telefonisch, online of face-to-face  contact leggen en opvolgen
  • Verkoopgesprekken: structuur, regie en slimme inzet van vaardigheden
  • Klantgerichtheid: emotionele klantbeleving met echte aandacht als centrale factor
  • Netwerken: van voorbereiding tot pitch en van gesprek tot opvolging
  • Relatiebeheer: klanten houden en kronen tot ambassadeurs
  • Publiceren en bloggen: online en offline content voor je laten werken
  • Presenteren: commerciële en inhoudelijke inspirator zijn
  • Commercieel schrijven: in offertes, e-mails en andere uitingen
  • Verleid de klant: negen verleidingstrategieën om klanten te overtuigen
  • Human2Human: onderscheidend verkopen met échte aandacht.

Haar manier van presenteren? Nuchter, met humor en vooral heel erg praktisch. Ook de mix van 'live' bijeenkomsten en een online leeromgeving met extra oefeningen, webinars en meer spreekt klanten altijd aan.

Wekelijks schrijft Daniëlle praktische artikelen en tips over verkoop, acquisitie en klantgerichtheid op haar website commercielecommunicatie.nl en social media. Artikelen van haar hand zijn geregeld te vinden in vakbladen en op diverse (vak)websites.

Presentaties

  • Human2Human: onderscheidend verkopen
    Klanten vinden, hebben en houden met échte aandacht

Vergeet Business-to-Business en Business-to-Consumer. Zakendoen in de nieuwe economie vraagt om een eigentijdse manier van verkopen: Human-to-Human is de oplossing!

Klanten verwachten steeds meer van leveranciers. Onderscheidende kracht is essentieel. Die is meestal niet te vinden in de eigenschappen van een product of dienst. Klanttevredenheidsonderzoeken laten steeds weer hetzelfde zien: een tekort aan aandacht is een van de belangrijkste redenen om van leverancier te wisselen. Alle reden dus om dat te veranderen! De beste toegevoegde waarde zit in de menselijke factor. Verkooppraatjes maken plaats voor échte aandacht en interesse. En dat is meteen de essentie van onderscheidend verkopen. Jij maakt het verschil. Bovendien liggen de mogelijkheden om aandacht te geven voor het oprapen, de kunst is ze doeltreffend en doordacht in te zetten. Daniëlle laat zien hoe je op een onverwachte manier, op onverwachte momenten en met een onverwachte boodschap jij je in elke fase van het verkoopproces kunt onderscheiden.

Deze presentatie inspireert! Je krijgt praktische tips om meteen toe te passen, zodat ook jij succesvoller gaat verkopen in de nieuwe economie. Met humor en aansprekende voorbeelden, typerend voor de presentaties van Daniëlle. Het thema van de presentatie stemt zij af op jouw behoefte, bijvoorbeeld:

  • Acquisitie: vier ideale manieren om nieuwe klanten te werven
  • Verkoopgesprekken: slimme vaardigheden om te klant te helpen met kopen
  • Klantgerichtheid: emotionele klantbeleving met echte aandacht als centrale factor
  • Netwerken: van voorbereiding tot pitch en van gesprek tot opvolging
  • Relatiebeheer: klanten houden en kronen tot waardevolle ambassadeurs

Elementen uit Daniëlle’s boeken ‘Verleid de klant’ en ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ geven extra kleur aan de presentatie.

  • Verleid de klant
    Negen strategieën voor onweerstaanbaar zakendoen

Een presentatie over alle verleidingsaspecten uit het verkoopproces die aan bod komen in haar boek ‘Verleid de klant’. Laat je prikkelen en inspireren over:

  • De eerste verleidelijke stap
  • Verleidelijke uitstraling
  • Kleuren die verleiden
  • Verleiden met zintuigen
  • Taal der verleiding
  • Overal verleidelijk zichtbaar zijn
  • Online verleiding
  • Blijvend verleiden
  • Verleid jezelf

Met opvallende film- en geluidsfragmenten, aansprekende voorbeelden, overtuigend beeldmateriaal, veel interactie en humor krijg je op inspirerende wijze praktische tips aangereikt. Juist dan ben je in staat om ook jouw klanten te verleiden en jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te maken.

Daniëlle de Jonge