Spreker Jan Heemskerk - Foto: (c) Jan Heemskerk

Foto: (c) Jan Heemskerk

Jan Heemskerk als spreker

Hoofdredacteur Playboy

Lees meer over Jan Heemskerk

Biografie Jan Heemskerk

Vrijwel vanaf zijn geboorte was Jan Heemskerk voorbestemd te gaan doen wat hij nu doet: hoofdredacteur zijn van 'Playboy'. En van 'James' natuurlijk - het halfjaarlijkse mannenmodeblad van uitgever Sanoma. Want Heemskerk koppelt moeiteloos macho aan metro, verstand van vrouwen aan verstand van stijl en smaak, kijk op trends aan kijk op wat de man al sinds mensheugenis drijft (zijn libido, mocht u het zich afvragen).

Hoe dat zo komt? Goede vraag. Van huis uit lag een carrière als tijdschriftjournalist voor de hand, gezien het feit dat Heemskerk Sr. ook in de bladen zat. Tevens bleek junior zowel verbaal als schriftelijk hoog taalbegaafd, zodat het eigenlijk zinloos was na te denken over iets anders. Na een ongelukkig afgelopen carrière op de School voor de Journalistiek is Heemskerk begonnen als Ketelbinkie bij de 'Libelle', waar hij de kunst van emo-reportages onder de knie kreeg, alsmede zich voor het eerst professioneel is gaan verdiepen in het fenomeen vrouw.

Het verder verloop van de loopbaan: eindredacteur bij vaktijdschrift' Blad' en oer-Glossy 'Avenue'. Hoofdredacteur van reistijdschrift Globe, mannen-lifestyle-tijdschrift 'MAN', belhamelblad 'FHM' en nu dan 'Playboy' en 'James'. Een tamelijk nadrukkelijke focus op mannenbladen, inderdaad. Gelukkig weet hij de onevenwichtigheid te compenseren door regelmatig te schrijven voor vrouwenbladen als' Flair', 'Cosmo', 'Viva', 'Linda.', 'Jan' en 'LOF'. Momenteel heeft Heemskerk een vaste (duo)-column (met schrijfster Saskia Noort) in' Linda.', een stijlcolumn in 'Linda Mode' (en 'Playboy', trouwens) en een adviesrubriek voor werkende moeders in' LOF'.

Alleen maar journalist met een bovengemiddelde (sommigen zouden zeggen: ongezonde) belangstelling voor man-vrouw-verhoudingen en sexualiteit? Bepaald niet. Heemskerk is eveneens een commercieel dier, met een heel behoorlijk track record in het verzinnen en uitvoeren van commerciële content voor tijdschriften, in samenwerking met merken als 'Sony', 'Philips', 'Pioneer', 'Bavaria', 'Sony Ericsson', 'Canon', 'Four Roses Bourbon', 'Olympus', 'Nikon' en 'Grolsch'. Sterker nog: hij zou het zelf zijn specialiteit noemen: het koppelen van marketingdoelstellingen van een klant aan een gedegen doelgroep-intuitie en het verzinnen van originele concepten.

Tenslotte mag niet onvermeld blijven dat Heemskerk voldoende lenig van geest is om in interactieve gremia goed tot zijn recht te komen. Brainstorms, forumoptredens, workshops (creativiteit) of lezingen met vragenvuur: u kunt rekenen op een creatieve en motiverende spreker, die niet snel met de mond vol tanden staat. Onderwerpen die op het lijf van Jan geschreven zijn: creativiteit, sales, marketing(communicatie), man, vrouw, verschillen en overeenkomsten, gender-marketing, M/V-zaken, (tijdschrift)journalistiek, tolerantie, schoonheid(s)ideaal, trends en mode.

Jan Heemskerk verzorgt als spreker lezingen over uiteenlopende onderwerpen:

Vrijblijvende informatie aanvragen Jan Heemskerk

Ik ontvang graag geheel vrijblijvend een offerte van spreker Jan Heemskerk.

Wilt u Jan Heemskerk boeken voor uw evenement? Voor informatie over boekingen of het checken van beschikbaarheid op een bepaalde datum kunt u bovenstaand formulier gebruiken.

Spreker Jan Heemskerk boeken voor uw evenement?

Wilt u Jan Heemskerk inzetten als spreker voor een lezing tijdens uw evenement of bijeenkomst, neem dan contact met ons op. Dit kan door het invullen van het boekingsformulier, een e-mail sturen voor de mogelijkheden of neem telefonisch contact met ons op.

0321 317 121 020 637 0266   stuur ons een email

Meer informatie over Jan Heemskerk

Referenties van Jan Heemskerk

-
Meer referenties Jan Heemskerk

Jan Heemskerk inhuren als spreker, wij helpen u graag bij uw boeking

Bel ons op 0321 - 317 121 of 020 - 637 0266,  of stuur een e-mail info@hetsprekersburo.nl

Bekijk ons volledige aanbod
Ruim 20 jaar ervaring
Breed aanbod aan sprekers en dagvoorzitters
Persoonlijke benadering
Doeltreffende en inspirerende sprekers
Offerte binnen 1 dag
Flexibel, snel en service gericht

Wellicht dat één van deze sprekers ook voor u interessant zijn:

  • Peter van der Vorst

    Peter van der Vorst

    Humoristische en vlotte spreker die een lezing houdt over het Koninklijk Huis of een leuke spoedcursus royaltywatchen geeft.
    Bekijk profiel

  • Marc van Eck

    Marc van Eck

    Kritisch visionair op het gebied van merken en leiderschap. Hij zal u tijdens zijn presentatie gegarandeerd inspireren.
    Bekijk profiel

  • Lida van Doorn

    Lida van Doorn

    Haar inspirerende visie, voorbeelden en tips over persoonlijke uitstraling zijn perfect voor presentaties en workshops.
    Bekijk profiel

  • Marc van Eck

    Marc van Eck

    Kritisch visionair op het gebied van merken en leiderschap. Hij zal u tijdens zijn presentatie gegarandeerd inspireren.
    Bekijk profiel

  • Luuk Ikink

    Luuk Ikink

    Als sidekick bij RTL Latenight presenteert hij op maat gemaakte items.
    Bekijk profiel

  • Herman Konings

    Herman Konings

    Herman Konings is een professionele trendwatcher met klanten als ING Bank en Unilever. Hij vertelt u over sociaal netwerken.
    Bekijk profiel

  • Peter Heerschop

    Peter Heerschop

    Heerschop is een ervaren en inspirerende spreker die met zijn humor de gasten een mooie avond zal bezorgen.
    Bekijk profiel

  • Nout Wellink

    Nout Wellink

    Voormalig president van De Nederlandsche Bank
    Bekijk profiel

  • Jan Reinder

    Jan Reinder

    Een humorvolle magic minded show!
    Bekijk profiel

  • Cor Molenaar

    Cor Molenaar

    Auteur van diverse boeken en hoogleraar E-Marketing & Distance Selling. Cor is spreker op het gebied van succesvolle ondernemingen.
    Bekijk profiel