Biografie Marc van Eck

Lees meer over Marc van Eck

Marc van Eck, afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen) en Register Marketeer, is mede-oprichter van strategisch marketingadviesbureauBusiness Openers en een van Europa’s topsprekers op het gebied van Merkpositionering, Internal Branding en Business Strategie. Hij werkte 8 jaar als marketeer bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company. Hij is tevens voorzitter van NIMA Groepering Internal Branding en initiatiefnemer van het innovatieve en duurzame espressomerk Medellín Secret.

De afgelopen twaalf jaar heeft Marc van Eck vele merken geholpen bij hun merkpositionering en het waarmaken hiervan. Van Eck weet organisaties op een lijn te krijgen en dit ook echt te realiseren. Door zijn adviezen functioneert bij veel profit en ook non-profit organisaties het merk als richtinggever voor strategie, communicatie, innovatie en klantgericht handelen. Hierbij gebruikt hij de zogeheten BrandPostioner© en BrandHouse©; modellen die door hemzelf zijn ontwikkeld om tot een karaktervolle en aantrekkelijke positionering te komen en ook echt het merk als kompas te kunnen gebruiken.

Marc van Eck is mede-auteur van het boek ‘Internal Branding in de Praktijk – het merk als kompas’ dat in 2008 werd verkozen tot marketingboek van het jaar en de bestseller Businessplan op 1 A4, over succesvoller worden met de methodiek OGSM. Zijn laatste boek ‘Het succes van Internal Branding – sterke merken bouwen en onderhouden’ werd door Tijdschrift voor Marketing bekroond met 5 sterren en is daarmee een ‘absolute must’.

Marc van Eck spreekt -letterlijk- aan met zijn pragmatische en kritische visie op merken en leiderschap. Laat je inspireren tijdens een van zijn lezingen of neem contact met hem op voor coaching. Hij helpt je altijd verder.

Marc van Eck