Biografie Marjet Rutten

Lees meer over Marjet Rutten

Marjet Rutten (1977) is vanaf 1998 werkzaam in de branche en wil bijdragen aan een dynamische, succesvolle bouwsector. Zij doet dit door organisaties bewust te maken van de ontwikkelingen om hen heen en hen concrete handvatten te geven hoe zij daarop in kunnen spelen. Innovatie en marketing zijn thema’s waar ze warm voor loopt. In 2012 maakte ze onderdeel uit van het door minister Spies ingestelde Bouwteam om te komen tot een Toekomstagenda bouw. Ook bij de uitvoering van deze agenda, de zogenaamde Actieagenda Bouw, is Marjet nauw betrokken.

Regelmatig verschijnen er in de media (zoals BNA, Duurzaam Gebouwd, Renda en Cobouw) columns en artikelen van haar hand. Ook heeft ze 4 boeken op haar naam staan, allen specifiek gericht op de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Thema’s zijn ontwikkelingen in de markt, wat internet en social media voor de sector betekenen, het belang van diversiteit en hoe je vernieuwing aanpakt. De prikkelende titels staan symbool voor hoe zij de sector wil uitdagen. ‘Van Yab Yum naar Dim Sum’ (2010), ‘Van weerstand naar transparant’ (2011), ‘Vrouwen kunnen niet bouwen’(2012) en ‘Van ‘kan nie’ naar passie’(2013).

Met haar commercieel inzicht wil ze organisaties inspireren in hoe zij meer geld kunnen verdienen en meer tevreden klanten en medewerkers krijgen. Marjet helpt organisaties verder. Dat doet zij overigens op geheel eigen wijze. Ze houdt ervan om uit te dagen en te prikkelen, maar wel op een positieve manier. Marjet Rutten kan als een aanjager van vernieuwing worden gezien. Ze is enthousiast en enthousiasmerend. Een jonge vrouw die haar mannetje staat in de bouwwereld.

Marjet Rutten