Biografie Martijn Arets
Lees meer over Martijn Arets
In 2010 zegde Martijn Arets zijn baan op, leverde zijn lease auto met tankpas in en negeerde alle onzekerheden om zijn droom achterna te gaan. In een unieke Volkswagen T2 camper trok hij vijf maanden door Europa om in gesprek te gaan met de CEO’s, oprichters en merkverantwoordelijken van twintig authentieke Europese merken.
De reis bleek het begin te zijn van zijn avontuur. Hij schreef een boek Brand Expedition, welke werd genomineerd voor de titel ‘ABN AMRO ondernemersboek 2011’, zette deze met een guerrilla actie op de markt en besloot vervolgens dat het tijd was om zijn verhaal over de grens te brengen. Via crowdfunding haalde hij binnen 10 weken de benodigde 20.000 euro voor de vertaling, vormgeving en eerste druk binnen en werd mede hierdoor eind 2011 door Sprout uitgeroepen tot ‘beste ondernemer 2011’. Boven grote namen als John de Mol en Reinout Oerlemans. Martijn zoekt constant de grens op van wat hij kan bereiken via zijn ambassadeurs en social media, zo regelde hij onlangs via Twitter binnen een halve dag een groot vrachtvliegtuig voor de fotoshoot voor zijn nieuwe persfoto’s.
Buiten de traditionele kanalen om zet hij momenteel zijn verhaal wereldwijd op de kaart door een belangrijke doelgroep voor zijn boek, de 100.000.000 online fans van de merken in zijn boek, uit te dagen samen het eerste online video voorleesboek ter wereld te maken. Dit doet hij samen met 7 professionals, 5 partner organisaties en talloze ambassadeurs. Wederom gaat er geen cent over tafel, maar wordt er enorm veel waarde gecreëerd. Zij hebben samen één gezamenlijk doel: het Brand Expedition verhaal wereldberoemd maken. En het zou ons niets verbazen wanneer ook dat hem gaat lukken.
Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media. Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.