Biografie Rijn Vogelaar

Lees meer over Rijn Vogelaar

Rijn Vogelaar is algemeen directeur van Blauw Research. Hij is gespecialiseerd in klantrelaties, aanbevelingsgedrag en social networking. Hij studeerde sociale psychologie en psychologische methodenleer in Amsterdam (UvA) en Leeds.

De superpromoter is de personificatie van de kracht van enthousiasme. Superpromoters doen aanbevelingen of worden door anderen gekopieerd. Het aanstekelijk enthousiasme van de superpromoter is voor bedrijven van levensbelang omdat het zorgt voor aanwas van nieuwe klanten en omzetgroei. Bovendien zijn superpromoters ideale co-creators en motiveren ze het personeel. In het ultieme gevecht met zijn alter ego, de antipromoter, bepaalt hij de reputatie van bedrijven. 

De superpromoter kan een klant zijn maar ook een betrokken medewerker. Of een burger die een bepaald overheidsbeleid verdedigt. Het zijn de onzichtbare medestanders van bedrijven en overheidsinstellingen die achter de schermen zorgen voor succes. 

In 'De Superpromoter', legt Rijn Vogelaar uit hoe u superpromoters kunt inzetten om een organisatie succesvoller te maken. Hij beschrijft een nieuwe visie op marketing, productontwikkeling en bedrijfsvoering in het algemeen. Het wordt tijd dat organisaties zich niet meer alleen richten op klagende klanten en ontevreden medewerkers, maar zich veel meer gaan richten op hun enthousiaste vrienden, de superpromoters.

Organisaties die deze evolutie doormaken zullen, met minder budget en met veel meer positieve energie, de concurrentie achter zich laten of zelfs irrelevant maken.

Rijn Vogelaar