Jos Burgers boeken als spreker voor een inspirerende lezing doe je bij Het Sprekersburo.

Jos Burgers

Marketingdeskundige, bestsellerauteur en keynote spreker

Als marketingman gaan zijn lezingen over onderwerpen als klantgerichtheid, marketing, sales en strategie.

Tarief categorie spreker:

€ 3.500,- / € 5.000,-

Om Jos Burgers te boeken als spreker voor jouw evenement, bel 0321 317 121 of boek online

Verzoek om tarief en beschikbaarheid
Jos Burgers boeken als spreker voor een inspirerende lezing doe je bij Het Sprekersburo.

Jos Burgers spreekt

Als marketingman staat Jos Burgers al jaren hoog op de lijst van meest gevraagde management-sprekers van Nederland. Door zijn studie bedrijfseconomie en verschillende verkoop- en marketingfuncties, is hij de expert op gebied van klantgerichtheid en marketing.

Daarnaast is hij auteur van vele managementboeken, waarvan ‘Geef nooit korting’, ‘Klanten zijn eigenlijk nét mensen!’ en ‘Jos Burgers over klantgerichtheid’ de bekendste zijn. Volgens Managementboek is Burgers één van de meest succesvolle managementauteurs.

Zijn lezingen zijn luchtig en met humor, waarbij hij zijn publiek een spiegel voorhoudt. Hoe kun je als organisatie of medewerker je klantgerichtheid verbeteren? Wat willen klanten nu eigenlijk echt? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, neemt Jos je mee om anders naar je werk en dagelijkse praktijk te kijken. Hij gaat dieper in op thema’s als klantbeleving, klantgerichtheid, relatiebeheer, strategie en marketing.

Kortom; een inspirerende lezing aangevuld met mooie voorbeelden die de nodige vragen zullen oproepen bij het publiek. Jos Burgers op jouw evenement met een lezing of presentatie? Neem dan gerust contact met ons op.

Gespreksonderwerpen Jos Burgers

Jos Burgers verzorgt als spreker lezingen over uiteenlopende onderwerpen

Onderstaand een overzicht van inspirerende lezingen over verschillende onderwerpen. Op zoek naar een specifieke lezing? Jos Burgers kan ook een lezing op maat verzorgen.

Presentaties of webinar van Jos Burgers?

De klant als reddingsboei 

De windrichting kun je niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Maar wat nu als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypotheek. Zij zijn je reddingsboei als je zakelijk kopje onder dreigt te gaan.

In deze presentatie reikt bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers je praktische adviezen aan, hoe je in uitdagende tijden klanten aan je kunt binden en hoe aan nieuwe klanten te komen. Zonder daarbij meteen naar het prijswapen te grijpen, waardoor de ellende alleen maar groter wordt. Hij laat je, mede aan de hand van sprekende praktijkvoorbeelden zien, hoe je ervoor zorgt dat je op termijn de wind weer mee hebt en er sterker uitkomt. 

Succesvolle organisaties zijn goed in het helpen van hun klanten. Alleen op die manier maak je van klanten relaties en van relaties ambassadeurs. In een humorvolle presentatie die voor een breed publiek geschikt is, neemt Jos Burgers u mee naar waar het allemaal om draait: klanten behandelen als mensen.

Door veel komische praktijkvoorbeelden van zowel klantmishandeling alsook staaltjes van perfecte service en welgemeende aandacht houdt hij zijn publiek een spiegel voor. Met de tips die hij geeft kan elke directeur, manager of medewerker de volgende dag aan de slag. Wie klanten gaat zien als échte mensen ontdekt dat het succes niet zit in de producten of diensten die je levert, maar in zaken als respect, aandacht en waardering voor de klant. En bovenal in écht helpen. Dat vraagt vooral om het denken van buiten naar binnen in plaats van andersom. De ultieme beloning daarvoor is niet alleen meer rendement, maar iets nog veel mooiers: de waardering van uw klant.

Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen enorm aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In de luchtige en humorvolle presentatie ‘Geef nooit korting!’ geeft Jos Burgers zijn toehoorders adviezen hoe om te gaan met prijsdruk. Hij maakt op een praktische wijze duidelijk hoe je prijsdruk voorkomt en tegen gaat. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. De eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken. Jos Burgers biedt zijn gehoor praktische adviezen en verhelderende inzichten hoe prijsdruk om te buigen in hogere prijzen en betere marges. Ontdek dat er vele manieren zijn om in de dagelijkse praktijk aan prijsdruk te ontsnappen. De beloning, een beter rendement, is alleszins de moeite waard. 

Veel mensen weten humor te waarderen. En omdat klanten eigenlijk nét mensen zijn, is humor een krachtig wapen bij het vinden en binden van klanten. Als je het tenminste op de juiste manier inzet. Want er kleven ook risico’s aan het gebruik van humor. Je kunt de plank behoorlijk misslaan.

Jos laat zien hoe humor kan bijdragen aan zakelijk succes. En dat het een vaardigheid is die iedereen kan ontwikkelen. Niet door de lolbroek van de afdeling te worden, maar door humor op de juiste momenten bewust in te zetten in de communicatie met klanten. Met als doel verrassend uit de hoek te komen en hen te laten (glim)lachen.

Op zijn kenmerkende luchtige en praktische wijze vertelt Jos Burgers waarom humor je gunfactor vergroot en maakt dat je opvalt, hoe je beter wordt in het gebruik ervan in het contact met klanten, welke risico’s en valkuilen er zijn en hoe je die kunt vermijden. Met herkenbare voorbeelden die aantonen dat klanten sneller voor je kiezen en langer bij je blijven, als je de moed hebt om serieus werk te maken van humor! 

Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het vaak geen dagelijkse gewoonte is.

Bestsellerauteur Jos Burgers laat in deze presentatie op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden legt hij uit hoe je elke dag weer het verschil kunt maken in het contact met de klant. Niet door de bedrijfsvoering aan te passen, zoals vaak wordt gedacht, maar door ogenschijnlijk kleine dingen. Want als je iemands dag bijzonder weet te maken door een simpel gebaar, wat extra aandacht of een goed advies, heb je er gegarandeerd een fan bij!

Nieuwe klanten winnen is eenvoudiger als je onderscheidend bent. Dat maakt het namelijk eenvoudiger om je boodschap over te brengen in verkoopgesprekken, netwerken en via de middelen die je inzet, zoals websites en brochures. Bovendien stel je zo bestaande klanten in staat om via mond-tot-mondreclame nieuwe klanten voor je te winnen. Niets is zo mooi als ‘gratis account managers’. Onderscheidend zijn lijkt moeilijk dan het is.

Jos Burgers laat u in een humorvolle presentatie via veel praktijkvoorbeelden zien, hoe eenvoudig het kan zijn om ‘anders te zijn dan anderen’. Het enige wat u hoeft te doen is kiezen. Kiezen om door nieuwe klanten gekozen te worden. 

Iedereen kent de aloude natuurwet ´Wat je geeft, krijg je terug´. Wie betere relaties wil, bijvoorbeeld met klanten, collega´s, of gewoon thuis, of meer invloed wil op zijn omgeving, moet zich de kunst van het geven zien eigen te maken. Door te geven bouw je tegelijkertijd krediet op, waardoor anderen zich begripvoller gaan opstellen en jouw fouten accepteren.

Bestsellerauteur Jos Burgers legt op een humoristische en prikkelende manier uit, wat de kracht van geven is, en wat je zoal kunt geven. Hij presenteert verschillende manieren van geven, die hij op een inspirerende manier met herkenbare praktijkvoorbeelden illustreert. Geven kost je weinig, maar maakt wel dat anderen je veel gaan gunnen.

Wie vaker iets gegund wil krijgen, begint dus met geven. Maar geven is niet zonder risico. Er is moed voor nodig om beter te worden in de kunst van het geven. 

Wilt u zonder torenhoge marketingbudgetten nieuwe klanten vinden en bestaande klanten aan u binden? No Budget Marketing is een slim alternatief voor nóg vaker adverteren, wéér een mailing en nóg mooiere brochures.

In deze humorvolle presentatie laat bestsellerauteur Jos Burgers zien hoe u fiks op uw marketingbudget bespaart door uw dure reclamecampagnes te vervangen door een gerichte, messcherpe strategie. U maakt kennis met een andere manier van denken die geld bespaart én extra klanten oplevert. Want wat is nu geloofwaardiger: een voorgekookte reclameboodschap of mond-tot-mondreclame van een oprecht tevreden klant?

No Budget Marketing betekent op een andere manier omgaan met klanten en media. Ontdek niet alleen hoe u van uw klanten ambassadeurs maakt. Leer ook hoe u de pers op uw hand krijgt en nieuwe klanten zélf kennis laat maken met uw product of dienst. Een eerste goede ervaring is de allerbeste reclame!

Is er in 'No Budget Marketing' dan geen plaats voor reclame? Integendeel: No Budget Marketing laat zich uitstekend combineren met traditionele marketing- en communicatietechnieken. Jos Burgers laat u zien welk middel het meest effectief is voor welk doel, en hoe Budget Marketing en No Budget Marketing elkaar kunnen versterken. Dus of uw marketingbudget nu groot of klein is, No Budget Marketing is een onmisbare aanvulling op uw marketinggereedschapskist. 

Inzetbaarheid

SprekerWorkshopleider

Beschikbaar voor:

Lezingen
Lezingen op maat
Webinars
Workshops

Het Sprekersburo, dat spreekt voor zich.

Of bel ons om Jos Burgers te boeken op telefoonnummer 0321 317 121

Jos Burgers op beeld

Bekijk de inspirerende video's van Jos Burgers

Wat doe je met klanten die korting vragen?

Wil je een impressie krijgen van de lezingen van spreker Jos Burgers bekijk dan hiernaast de video.

Klanttevredenheid / klantgerichtheid

Wat doe je met klanten die korting vragen?

Biografie Jos Burgers

Lees meer over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. 
Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. 

Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars.

Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Een hogere prijs is pure winst, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing en Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Dit laatste boek was het bestverkochte managementboek van 2006.

Zijn laatstverschenen boek, een managementroman over klantgerichtheid met als titel ‘Hondenbrokken’, is door Managementboek.nl uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van 2009.


Deel deze pagina

Boeken van Jos Burgers

Onderstaand een overzicht van alle boeken die Jos Burgers de afgelopen jaren heeft uitgebracht. Wil je de aanwezigen een blijvend aandenken geven? Informeer naar de mogelijkheden om een aantal boeken te bestellen.

Geef nooit korting!

En 30 andere adviezen over omgaan met prijsdruk

Gek op gaten

Ontdek wat klanten echt willen

Boek Jos Burgers over klantgerichtheid

Jos Burgers over klantgerichtheid

Drie bestsellers in één speciale editie

Boek Klanten zijn eigenlijk nét mensen!

Klanten zijn eigenlijk nét mensen!

En 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken

Wacht niet op de wind, ga roeien! boek Jos Burgers

Wacht niet op de wind, ga roeien!

De klant als reddingsboei

Aanbevelingen voor Jos Burgers

Wat onze opdrachtgevers zeggen over lezing of presentatie van Jos Burgers. Lees de enthousiaste reacties.

Wat een geweldig ludieke leerzame presentatie! Veel gehoord! hartelijk gelachen en prachtige boodschappen meegekregen. Kortom FENOMENAAL!

Festina -

"Wat een geweldig ludieke leerzame presentatie! Veel gehoord! hartelijk gelachen en prachtige boodschappen meegekregen. Kortom FENOMENAAL!"

- Festina

Referenties

Een greep uit opdrachtgevers van Jos Burgers

  • Countus Accountants
  • Loyens & Loeff
  • BAM
  • Holland Casino
  • Tempo Team
  • Delta Loyd
  • Rabobank Flevoland
  • Philips Electronic

Beoordeling

Lezingen van Jos Burgers

Opdrachtgevers beoordeelde de lezing van Jos met gemiddeld een 8.0 / 10 (1 beoordelingen).

Jos Burgers inhuren als spreker voor jouw evenement

Informatie aanvragen

Vrijblijvende informatie aanvragen over Jos Burgers.

Ontvang gratis en vrijblijvend informatie van spreker Jos Burgers via Het Sprekersburo. Wil je Jos Burgers inhuren voor jouw evenement of bijeenkomst? Voor informatie over boekingen of het opvragen van een prijs kun je onderstaand formulier gebruiken.
Wil je een vrijblijvende offerte met tarief ontvangen dan hebben wij meer informatie nodig. Neem dan contact met ons op via het offerte formulier.

Wil je meer weten? Stel dan hier jouw vraag!

Velden met een * zijn verplicht.

Onze werkwijze

Boeken van Jos Burgers werkt heel eenvoudig.

Hoe onze werkwijze en advies in jouw voordeel kan werken.

Meer informatie

1. Vind een spreker
Vind op de website van Het Sprekersburo de juiste spreker voor jouw evenement of bijeenkomst.

2. Controleer de prijs en beschikbaarheid
Wij sturen jouw binnen één werkdag een geheel vrijblijvende offerte.

3. Plaats een gratis optie
Wij noteren bij beschikbaarheid van de spreker een, geheel vrijblijvende, optie voor 14 dagen.

4. Bevestig de boeking
Bij akkoord op de offerte boeken wij de spreker en sturen wij je ons boekingsformulier toe.

5. Ontvang de bevestiging
Met de, door jouw, aangeleverde gegevens sturen wij je de bevestiging van de boeking.

6. Teken en retourneer de bevestiging
Ter bevestiging sturen wij de een overeenkomst die binnen vijf dagen na ontvangst ondertekend moet worden.

Veelgestelde vragen

Nadat een boeking definitief is geworden plannen wij een telefonische voorbespreking. Tijdens deze voorbespreking neemt Jos Burgers contact op om de lezing door te spreken.

Tijdens zijn lezingen spreekt Jos Burgers over onderwerpen als klantgerichtheid, marketing, sales en strategie.
Zo kent Jos Burgers verschillende thema's zoals Wacht niet op de wind, ga roeien!, 1 fan per dag, Geef nooit korting! en Klanten zijn eigenlijk net mensen.

Vergelijkbare sprekers

Meer sprekers zoals Jos Burgers!

Pacelle van Goethem

Pacelle van Goethem

Zij is onderzoeker, schrijver en Nederland's meest gevraagde spreker op het gebied van overtuigen, stem en invloed.

Jan van Setten

Jan van Setten

Jan van Setten is een inspirerende en energieke spreker op het gebied van gedragsverandering en klantgerichtheid.

Sydney Brouwer

Sydney Brouwer

Hij is een veelgevraagd spreker op gebied van klantgerichtheid en klantbeleving.

Opzoek naar andere sprekers?

Overzicht alle sprekers

Waarom Het Sprekersburo?

Er komen waarschijnlijk allemaal vragen bij je op, zodra je een spreker wilt boeken voor je volgende evenement. Acht reden waarom een spreker boeken bij Het Sprekersburo.

Ruim 20 jaar ervaring

We draaien al even mee en nog steeds met veel plezier en liefde voor ons vak.

Breed aanbod aan sprekers

Wij hebben een breed aanbod van sprekers in verschillende categorieën en over verschillende onderwerpen. Staat de gewenste spreker er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Persoonlijk contact

Tijdens de voorbespreking heb je persoonlijk contact met Jos Burgers.

Persoonlijke benadering

Bij Het Sprekersburo vind je een persoonlijke benadering, gecombineerd met de ervaring en de kennis.

Flexibel, snel en service gericht

Daar staat Het Sprekersburo voor!

Offerte binnen 1 werkdag

Wij maken binnen 1 werkdag de beste offerte op maat en met de scherpste prijs.

Eerlijke prijzen

Onze offerte is gratis en geheel vrijblijvend volgens marktconforme prijzen.

Inspirerende sprekers

Door jarenlange ervaring kunnen wij een adviserende partner zijn.