Biografie Benedict Dellaert

Lees meer over Benedict Dellaert

Benedict Dellaert is hoogleraar Marketing en hoofd van het Departement Bedrijfseconomie aan de Erasmus School of Economics, Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is een expert op het gebied van consumenten-beslisgedrag en hoe bedrijven en overheden consumenten kunnen ondersteunen bij het nemen van betere beslissingen (keuze-architectuur). Benedict is in te huren als spreker

Vaak wordt gesproken van een “keuze-paradox” voor de hedendaagse consument en burger. In zijn onderzoek bestudeert Benedict hoe digitale technologie kan worden ingezet om het niet alleen mogelijk te maken om een breed scala aan producten en diensten aan te bieden, maar ook om de daarbij behorende complexiteit voor consumenten te overwinnen. Zo krijgt het individu de hulpmiddelen in handen om voor zichzelf waarde te scheppen. De projecten omvatten vaak een combinatie van voorspellende data-analyse en nieuwe communicatie en visualisaties om keuzes te ondersteunen. De toepassingen richten zich daarbij o.a. op de financiële dienstverlening (ziektekostenverzekering, pensioenen), gezondheidszorg, en retail. 

Carrière  

Benedict is als research fellow verbonden aan ERIM (Erasmus Institute of Research of Management), het Tinbergen Instituut, en Netspar (Network for Studies on Pensions, Aging and Retirement), waar hij een project coördineert over het ondersteunen en betrekken van pensioendeelnemers bij investeringsbeslissingen. Ook is hij visiting professor aan UCL School of Management in London. Zijn brede ervaring omvat daarnaast onderwijs en onderzoek aan de University of Sydney, de University of Alberta, St Gallen University, Tilburg University, en de Universiteit Maastricht. Hij is lid van de Raad van Toezicht van Independer.nl en van de stichtingsraad van Netspar. Publicaties van zijn hand verschenen in internationale academische toptijdschriften op het gebied van marketing en informatiesystemen. Ook wordt Benedict regelmatig geboekt als spreker op een event.

Benedict Dellaert boeken als spreker

Boek Benedict als spreker als u iemand zoekt die zonder problemen een inspirerende lezing kan geven over consumentengedrag en alles wat daarbij komt kijken. Zijn jarenlange ervaring in de marketing en zijn vele onderzoeken op verschillende universiteiten maken hem een expert op dit gebied.

Publicaties Benedict Dellaert

  • Journal of Marketing
  • Journal of Marketing Research
  • Marketing Science
  • Information Systems Research
  • Journal of Management Information Systems

Benedict Dellaert

  • Hoogleraar marketing 
  • Hoofd van afdeling Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Auteur van meerdere publicaties in internationale academische toptijdschriften
  • Nauw verbonden aan vele instituten