Biografie van Joeri van den Bergh
Joeri Van den Bergh is een internationaal erkend marketingexpert en thought leader op het gebied van consumententrends, branding en jongerenmarketing. Hij is medeoprichter en non-executive partner van Human8 (voorheen InSites Consulting), een wereldwijd toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau met meer dan 900 medewerkers in 23 kantoren. Met ruim 20 jaar ervaring in marketingonderzoek en advies rond communicatie, reclame, sponsoring en PR heeft Joeri een sterke reputatie opgebouwd als bruggenbouwer tussen wetenschap en praktijk.
Zijn carrière begon aan de Vlerick Business School, waar hij nog steeds verbonden is als Adjunct Professor in marketing. Daarnaast is hij onafhankelijk bestuurslid van de VRT (Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie). Joeri behaalde een Master in Marketing Management aan Vlerick en een Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen aan Vlekho Brussel.
In 2012 werd hij door STIMA verkozen tot Master Marketeer. Zijn academische werk verscheen in verschillende internationale vakbladen en handboeken, waaronder publicaties bij Pearson/Financial Times over consumententrends en marketingcommunicatie.
Joeri is auteur van de bestseller How Cool Brands Stay Hot: Branding to Generation Y, waarmee hij in 2012 de prestigieuze Best Book in Marketing Award van de American Marketing Association (AMA) won. Het boek kende drie edities, werd vertaald in tien talen en wordt wereldwijd gezien als standaardwerk voor merken die jongeren en jongvolwassenen willen begrijpen en bereiken. Zijn expertisegebieden omvatten consumentenpsychologie, branding, online marketing en marketing gericht op kinderen, tieners en jongeren.
Als veelgevraagd keynote spreker inspireert Joeri wereldwijd organisaties met zijn inzichten in Generatie Z, Millennials en Generatie Alpha, en de rol van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid in de merkstrategie van de toekomst. Met een scherpe blik op de dynamiek tussen consumentengedrag, cultuur en business helpt hij bedrijven en merken hun strategieën future-proof te maken. Zijn presentaties staan bekend om hun energie, humor en inspirerende mix van wetenschap en praktijk.