Biografie
Biografie van Vincent van Dijk: alles wat je moet weten over deze spreker
Vincent van Dijk is trendwatcher, journalist, partner van het succesvolle reclamebureau HBMEO en verzorgt regelmatig inspirerende lezingen. Hij geeft trendpresentaties die opvallen door concrete en aansprekende voorbeelden, met als specialisaties lifestyle, food, service, wonen en hospitality.
Trendwatcher
Als trendforecaster is Vincent van Dijk al 11 jaar de samensteller van de SoHBMEO Trendlist, een van de meest geciteerde trendrapporten op lifestyle- en food-gebied in Nederland. Daarnaast verzorgt hij trendforecasts op maat voor diverse bedrijven, schrijft hij regelmatig over trends voor verschillende magazines en wordt hij vaak gevraagd door uiteenlopende televisie- en radioprogramma's om trends toe te lichten. Vincent werkt samen met een team van internationale trendwatchers.
Recensent
Het leven van Vincent van Dijk speelt zich voor een groot deel af in de horeca. Hij gaat al 10 jaar dagelijks uit eten als recensent. Als 'service-lover', professionele gast en ambassadeur voor de horeca weet hij inmiddels als geen ander wat begrippen als service, luxe en klantgericht denken inhouden.
Zwerver
Internationale bekendheid kreeg hij met zijn hotelproject Amsterdam Slaapt. Een jaar lang logeerde hij elke nacht in een ander hotel in Amsterdam. Zijn verhalen werden gepubliceerd in de gelijknamige bestseller. Een vlot geschreven boek over gastvrijheid en de eenzame zwerftocht langs afwisselend royale suites en ranzige toeristenhotels.
Ondernemer
Ruim 13 jaar geleden richtte Vincent van Dijk met twee partners reclamebureau HBMEO op, gespecialiseerd in het bouwen van merken of merkgroepen zoals prosecco, gin, sake en limoncello. Daarnaast zette hij verschillende eigen merken in de markt, zoals Huiswerkbegeleiding.nl, Canadian Red en Minibarbox.
Gastspreker, dagvoorzitter en discussieleider
Vincent van Dijk geeft lezingen over trends, PR en gastvrijheid, zijn woonexperimenten als Amsterdam Slaapt. Vincent van Dijk verzorgde trendlezingen voor de onder andere de RAI/Horecava en lezingen over klantvriendelijkheid, service en gastvrijheid voor onder meer ING, KHN, hotelscholen, Eneco en de gemeente Amsterdam.